tembak nanti baru taw,,,


Mase kecik-kecik dulu ayah selalu bawak g kem… maklum je la….ayah askar…komandor…garangnye kemain lagi…=p..(jgn bitaw ayah taw, wat naye nt..hehe)…sejak dok sungai udang lagi, belom rase nak jd ape yang ayah jadi..

Tp…bile dah besar menonjang ni..*tipu je…baru 52cm..* baru terase azam tuh kuat betol….makin hari makin berangan-berangan sampai ke bulan nak jadi soljer…..tak kesahla, darat ke, laut ke, udara …yang pentingnye soljer….

Bile dah masuk sekolah menengah……………tibe-tibe….disyaki mendapat penyakit rabun..ceh….(rosak program betol…)..mase tuh geram kemain lagi….rase sedih kadang-kadang ade gak…yela…bile tengok cite perang-perang Lt. Adnan, rase mcm nak masuk dalam TB je ikot perang skali,… hari tu tengok Bukit kepong, wahhhhhhhh….. tibe-tibe datangla prasaan lorat dlm jiwe ni,…konon nak jadi heroin la..hehe….nak pegang senapang, nak tembak betubi-tubi komunis sume…(kalo aku ade mse tu, silap2 aku yang da Go dlu kene tembak ngn dowang..mungkin mase tuh aku dah kawen dan tegedek2 lari nak selamatkan anak-anak)….=P

* yang ni soljer tipu-tipu


Tp…apekan daye…… nak repair mate mahal lak…hantar mentainance pon tggi…huk…so…jadila aku seorang minah jenin yang boleh berangan je… aku suke tengok askar..berjuang untuk negara..kalo dorang sume taka de, aku ingat dah taka de la aku hari ni..dan aku jugak bangge dengan ayah….huhu……sebb ayah aku sorang soljer…



p/s= tQ sebab sudi tempelkan mate dekat blog nih… 


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan