Stretch marks?? Sila pergi..

Salam,

Siapa ada strechmark?? Angkat kaki dan tangan.. Hehehe




teruknyakan??
*ehsan encik google


Biasa yang ada ibu mengandung kan? 

So, korang awal-awal preggy tu bolehlah sapu lotion ya. Macam iolss, cuma sapu baby johnson and minyak zaitun brand Mustika Ratu 6hengget jerk, hehehe. Murah dan bagus!! 




Pump je lotion sikit and blend lah dengan minyak zaitun, pastu salawat sapu pelan-pelan atas perut ya. Belai perut sebab dalam tu ada baby kan. Ala.. Omeiinyee.. Hehehe.

Masa aku dah nak masuk 4bulan, and perut dah makin membesau, aku tukar pulak Re-Gene Oil ni. Dia function sama macam Bio-Oil, tapi ni pakej jimat. Akukan... Hahaha. Selagi boleh jimat, kita kenalah jimat. Yang ni murah sangat. Dalam RM20 lebih jugaklah. Kira murah nak dibandingkan dengan Bio-Oil tu.




Yang ni pun aku blend dengan lotion baby tuh, sebab lebihannya boleh sapu kat bahagian lain. Minyak ni pun aku sapu kat muka pergi kerja. Yela, muka makkan bukan licin pun. T_T.

Ada je yang pakai mahal sikit, macam-macam brand. Ikut korang lah.. Yang coco-butter la, itula, aku cuma pakai yang memang ada kat rumah je. Minyak tu untuk rambut pun ok, yang penting, perut tak de streachmark je kan. Huhu

Bila korang pregnant, pantang ya!!! 

JANGAN GARU PERUT!!

Sebab punca utama perut boleh jadi tak cantik sebab korang garu! Bila perut dah makin membesar, korang akan rasa regangan taw. Nak-nak kalau perut korang dulu masa muda-muda kecik jenis takde lemak. Korang pas makan lagi la.. Tegang sangat! Lotion/minyak ni kena bawak g mana-mana. Tapi aku, bawak yang mini je.. brand safi tu. Alaaa.. Tu pun laki aku beli ubat gigi safi, dapat percuma.. :P


Jadilah pengguna bijak, belilah di Mydin :P


Ahahahaha! So, senanglah aku sapu bile lepas makan, and bila aku rasa macam meregang. Aku tak pernah garu, melainkan hanya usap je. Tu pun masih dalam keadaaan yang lemah dan lembut. hehehe.

Tapikan... korang jangan anggap walau dah letak minyak bagai perut korang tetap akan cantik jugak taw.. Sebab.. Kalau kulit korang jenis nipis.. bile nak masuk trim3, dan bile budak kerap mengeras tempat yg sama je.. benda alah tu mungkin akan ada jugak. Bagi kulit tebal.. aku tak pastila..hehehe.. Tu je nak share, semoga bermanfaat!!

Oh, tapi kalau dah lepas preggy, untuk cantikkan balik kulit perut uolls tu, boleh cuba ni.

Nampak tak?? Lotion ni memang dia buat khas untuk stretch marks.

Selamat mencuba dan selamat mencantikkan diri. :D

1 comment:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.com

    ReplyDelete

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan