REMPIT @ TERSEPIT

Petang haritu saje je jalan-jalan makan angin dengan harapan kenyang utk 800juta tahun lagi... tengah syok-syok, sampai satu jln ni, tenampak banyak sangat lembaga kat tepi jalan tuh..

Risik punye risik, rupe-rupenye ade satu mamat ni dah tesepok tepi jalan dengan muke bedarah-darah bagai.. aku yang tengok, mcm aku lak yang nak pitam sebulan..bukan takot darah, tp elergik..(ceh, ayat bele diri)..kesian sangat aku tengok, dlm hati bedoa cepatla Embulen sampai..

*sakitnyerrrrr
Melalui pertanyaan secara rawak, p.cik tuh ckp mamat tu yang salah sebab dia g ciom belakang kete tu and ngah laju macam LRT...xsempat nak tekan breaknye pasal....lagipon jarak dorang nih telalu rapat..kadang-kadang pelik, nape banyak sangat yang nak tunjuk hero..konon bawak laju baru 'kaki'..dah tesepok tepi jln dengan darah mcm satu tin cat minyak, xkan ke menyusahkan org?? mak bapak mesti riso..kalo bernyawe xpe (tibe2 nak emo)...tp kalo cacat seumo hidup?? nyesalpon xgune da...


bese aku tengok, dorang selalu sangat langgar lampu isyarat..ape kejadahye buat bedaah tu sume.... nak cepat, kalo pape jadi, lagi haru dibuatnye...kejepon xde nanti, duitpon xde....



konon bajet-bajet lampu dah kelip-kelip kuning leh lepas lagi, sampai betol2 garisan, lampu jadi merah and lampu yang hijau plak (bese mat moto yg dari jauh akan terus pusing 3960' untuk redah hijau.) .mane tak nye...pucuk dicipta ulam mendatang.. xpayah susah bagai nak change clucth dan letak kaki atas tar...abes, orang yang redah merah, kompen2 bertembung.... maka, mulala satu hal kesahnye plak....~

So, kalo rase syg nyawe yang hanya dapat satu tiap sorang ni...Hargailah...kalo dah xbenyawe, kat sane nanti lagi payah...yang banyak dose, nak redeem ape kat sne?????

renung-renungkan & slamat  beramal~







3 comments:

  1. hi wany...feel free to join myblog too..http://nuchaconner.blogspot.com

    ReplyDelete

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan