NYAWA GALANG GANTINYE!

Bismillahirahmanirahim..

syukur kepada Allah sebab bagi aku peluang untuk hirup udara kat muka bumi ni...

2,3 menjak ni, aku mnejadi risau tak tentu hala... semua disebabkan oleh permainan kotor seseorang yang telah jauh terpesong dari landasanNya..

Kawan kakak aku,yakni mrangkak kawan aku jugak sekarang tengah begado dengan jiran dia dari kelantan. Semua sebab hal remeh temeh je pon... Akupon tak paham,sampai sanggup dia nak main dengan hantu syaitan semua ni..

fisrt gadoh, dorang dah saling mintak maaf dah..tapi si mek ni rupenye tak ikhlas.. dia jaja cerite bukan bukan kat semua orang..*aku mintak maaf kalau ade orang kelantan yang terase...

Hari hari dia akan bertekak, dan si mek ni dengan bongkaknye cakap
 'kau jangan risau,cerite kau aku da sebarkan kat taman belakang'
 Lagi best dia cakap

'aku orang kelantan tak takut apepon taw'
Sape tak hot. depan orang lain,dia pandai bermuke muke... Rupe rupenye patotla semua orang percaye cakap dia..

Dia hidup susah,tapi dia sangat pemurah nak bagi kuih dia dekat jiran jiran tetangge.. dan rupenye kuih tu dia dah kangkangkan.. Nauzubillah....

Aku bercakap bukan tanpe bukti,kalo ustad dari darulsyifa sendiri yang dah cakap.. sebab mule mule akak kawan aku ni kene kacau dengan polong,dia letak kat dapo.. pastu adik dia lak dia hantar pontianak ok... siap dah gigit tengkuk orang tu sampai lebam ngan tinggal dua mate gigit lagi...

Anak mek ni da terlalu kurang aja hingga memakse si adik member aku ni tampakan muke dia. Siap repor polis ea..dan..polispon malas nak layan kerenah mek tu,punyela slow talk,dia tarik kes.. siap cakap

"senang hati akak,ain da tak marah lagi dengan akak"

Rupe rupenye.. NAH! Amik ko... polong dia hantar.. Kan dia da mintak maafkan mase kat balai polis tu.. Pastu dia suh adik dia buat buat baik dengan adik member aku ni...

Tah kenape tah, malam tu jugak, pukul 12lebih, dia ajak adik member aku ni jalan kaki g topup kat seven E depan tu.. Akak dia da kate jangan,sebab akak dia memang tak suke..dan akupon dah pesan..

"jangan sesekali kau buat baik dengan orang macam tu, munafik,sampai bile bielpon aku tak percaye"

Sebab mase kat balai polis tu, si mek ni sanggup sumpah dengan name Allah yang dia tak buat ape yang kak ain cakap.. padahal,ape yang dia cakap semua aku dengar. Ade saksi.. sebab tu aku tak percaye dengan saki baki keluarga dia ni...

Malam dia g seven e tu, patotla semua orang pandang dia pelik je... rupe rupenye dia bukan jalan dengan manusia...sebab sampai kat satu simpang ni, tibe tibe ade kerete bawak perlahan,pastu dia jerit.

"KAU TAW TAK DAH PUKUL BERAPE NI??BALIK!!KAU TENGOK KO JALAN DENGAN SIAPE TU!! HANTU!!"

Adik member aku ni marah orang tu balik, sebab dia kate mulut orang tu cabul.. Malam tu jugak, orang yang menyamar tu,main rambut dia,siap belek tengkuk.. adik member aku cakap asal ni.. dia kate saje je,sebab konon leher member adik aku tu cantikla,panjangla..macam ayat nak puji...mestila kembangkan..Rupenye dia nak cari pot.. Adoi.. Korang taw ape habuan si syaitan tu tolong mek?? Darah ok..darah si adik member aku,sebab tu dia cari pot kat tengkuk.

Bawak dia pegi darulsyifa, ha, amik ko...semua dia ngaku, taw pulak panas, taw pulak sakit kene ngan ustad tu... Dah yang pontianak satu hal,rupenye kat badan dia ade dua yang suke..satu ex couple dia yang bagi pulak..letak dalam cincin..tapi sekarang ni cincin tu semua da buang dalam laut.. pakai bomoh yang same ea..peh.

Aku risola...sebab dia da berjaye bodokan semua orang untuk dengar cakap dia, dan ustad tu kate, kami diantare yang degil. yakni yang dia memang tak boleh nak bodohkan lagi sebab kiteorang da taw tipu muslihat dia..

Aku ade ibu, ade adik.. Ibu aku masih dalam pantang, ye..yakni aku sekang da ade adik baru..hoyeiiiiii!!!!!!!!!!!!!...ops....dia baru berape hari..lahir 8hrbln hartu..;)suke.. Adam name dia..

Ok ok, da out of the topic lak yer...

Semala ustad tu scan aku,dia kate tak de pape... tapi tibe tibe pagi mak si mek tu datang dari kelantan. Korang dapt agak tak??

Hm..dia datang bukan dengan tangan kosong ok... Sebab kali pertame dia datang dulu, dia ade bawak jugak, ustad kate nak bunuh menatang tu atau nak pulang..member aku cakap pulang...tapi, kurang ajar, tak makan saman..dia hantar balik.. kiteorang da sepakat,lepas ni terpakse suruh ustad tu buat abes abesan.. sebab dorang tagihkan nyawe!! 

Aku ade terbace satu artikel,salah satu care untuk musnahkan bomoh ni adelah dengan membace Yasin sampai 40x berturut turut.. 

Jangan kau sentuh keluarga aku!! Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha penyayang, kalau kau sentuh ibubapaku serta adik beradikku,aku tak akan bertolak ansur sikitpon dengan kau.

Ya Allah, kau lindungila ibubapaku,adik beradikku,sahabat sahabat ku dari syaitan yang direjam. sameade datang dari atas,bawah,kiri dan kanan..  
  
`Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.'
 Al-jin ayat 6

16 comments:

  1. Astaghfirullahalazim..sampai macam tu sekali..saya doakan keluarga awak dilindungi oleh Allah SWT..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. amin...saye pon harap....sebab keluarga kami kawan si mangse...takut xdpt buat dia,keluarge sy pulak sasaran...

    semoge Allah lindungi semua..amin..

    ReplyDelete
  3. buat slat hajat banyak2...

    ReplyDelete
  4. zaman skarang pon ade lg mcm tu. saye bace entry ni and rase seram sorang sorang 0,o

    ReplyDelete
    Replies
    1. mnusia xpernah berubah sehingga akhir zaman nt...

      Delete
  5. masyallah..
    setiap malam baca la ayat2 suci alquran.
    benda2 mcm tu takot nak msk umah..

    ReplyDelete
  6. astaghfirullah..beginilah manusia kalau berpegang pada benda2 syirik..iman entah ke mana..tiada kuasa yang lebih kuat dari kuasa Allah..tiada ilmu yang lebih tinggi dari ilmu Allah..Semoga Allah swt melindungi keluarg niny..

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia yang menganiaya orang tu dia xsedar bahwa ade yang lagi berkuase.. siap nak lawan balik adela..takpela,biar Allah je yang uruskan semua..kite usaha dan iktiar...thanx jay..

      Delete
  7. iblis dh berjanji akan menyesatkan manusia hingga hari akhirat... hmm... inilah tanda2 nya, ramai manusia yg dh termakan dgn godaan & hasad dengkinya... moga kita dilindungi Allah. Jika org yg soleh pon boleh tersesat di akhir nyawa, jadi tak mustahil kita ni yg biasa2 pon boleh terjerumus.. jadi, naikkan usaha dalam meningkatkan taqwa dan keimanan... sama2 kita usaha ye..
    hmm... yg last sy nak bg tau... sy... suka... pari2... comot... hehehe :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^^....thanx...yela,tande2 kecik da dekat....

      Delete
  8. untunglah dapat adik baru...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan