KELEBIHAN HABATUSSAUDA


Hye sume yang comey2 dan yg comot2~ Grrrr..
Korang buat ape harini?? Ape?? Makan kepala ayam??? Ceh!!
Harini nini nak share dengan korang yang tak makan ubat kat luar tuh..*nak2 yang dah tua bangke..=)
Korang penah dengar tak sejenis tumbuh-tumbuhan HABBATUSSAUDA?? Oppss... bukan nak buat Direct selling.. tak de jual2 pon... cume bagi sikit inpo je.. tumbuh-tumbuhan ni jugak sebagai pilihan Junjungan Rasul kite... Nabi Muhammad S.A.W...*Al-Fatihah buat Baginda, Keluarga dan sahabatnya..Amin..

bijian hitam


Ok, jom cekedout!

1.    a)   Anti-histamine

bahan yang dikeluarkan oleh sel mati dalam badan yang menyebabkan kesan alergik@alahan.. Habbatussauda juga mengandungi bahan yang boleh menghalang PROTEIN KINASE C iaitu sjenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Ia sesuai untuk penyakit asma sebab kebanyakkan pesakit akan mengalami alahan. Cube untuk diambil secara berterusan.

2.     b)  Anti tumor

Kajian in vitro mendapati habbatussauda boleh menghalang pembentukan sel2 tumor. So, ia baik untuk menghalang kanser...

3.    c)   Anti Bakteria

Berupaya mengawal bacteria macam E coli, C.cholera danspesis shigella.. bermakna ia boleh menyelesaikan masalah cirit birit dan masalah2 perut yang lain..

4.       d)System imunisasi

Kajian di Arab Saudi mendapati ia mampu meningkatkan daya tahan penyakit dalam badan.

5.       e)Anti radang

Dikesan boleh mengurangkan radang. Baik untuk pesakit asma (kurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal dan kulit merah)


Nabi Muhammad S.A.W bersabda dalam hadis yang dikutip dari Ash Shahihain
Gunakan Habatussauda kerana didalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis penyakitkecuali As Sam (mati)” HR BUKHARI, MUSLIM

Habatussauda ni rase dia takla teruk sangat, so sape2 yang nak amalkan amalan seperti yang dilakukan Rasullah, boleh la cube.

Nini pon amik jugak.. buat supplement je..tambah2 dalam nasi.. Serius, mmg tak rase papepon.. korang2 yang tak makan ubat tu leh cube, sebab tak pahit... Natural je...

Nini bukannye dokto kesihatan badan dan fizikal kekal, tapi kalau Baginda Rasul pon amalkan, why not kite sebagai umatnye taknak cube kan? Papepon ni sebagai iktiar je.. Sebab DIA yang maha lebih mengetahui...

Pemilik: nak test makan dengan kopok lekor plak nanti..=p

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan