MENTERA HITAM




Ni bukan macam lagu’ mentera si merah padi’ tuh... ni betol2 mentera yang terkena pada aku sorang je.. Sape punye angkara??? Hmmm.. 

Siapa lagi kalo bukan manusia yang bernyawa... mase aku kene tuh,  susah sangat nak tido... Korang penah kene???

Mase aku kene tuh, aku asyik terbaring je... Nak bangunpon susah sangat... Tak tahu nape.. macam ade mende yang tarik aku... sampai tak boleh makan, minum sumer.... memang payah sangat2....

Tapi...selamat semua dah berakhir.. semua atas kesabaran aku jugak...

Mentera yang dia gunakan bukan calang-calang mentera... orang yang berilmu je pandai sume ni...kalo silap berubat padah jawap nye...

Bermula dari permainan SPIRIT SPIRIT OF THE COIN.. Kemudian membawa kepada perjalanan masa lampau... MENTERA HITAM..ni bukan cite karton taw.... ini NOVEL JER.....ngee~

Dengan kelajuan maksimun, aku bace 180km/j..... peh, kalo pegi sekolah, silap2 cikgu dah suruh hantar sekolah budak cacat da... bace pon macam bace jampi serapah..hehe.. cite dia bukan cite cinte... bosanla... asyik2 nak cinta jer....


Bace punye bace, “hmmm... menarik perhatian..” sampaikan terkene petir,  ibu mengamuk sebab satu kerjapon tak boleh buat dek taksub dengan jalan ceritenye... wah, mase tuh betul2 tengah imagine konon ade dalam watak...
yang seronoknye.. Banyak dibumi Melaka..Yeh! Aku merase bangga menjadi salah seorang yang lahir dalam bumi berdaulat nih.. huhu.. Tapi ni bukan nak cite pasal aku taw...huk2


Lepas bace je terus bukak FB then cari writer dia kemudian tekan button ADD... hahaha...  Hampir 2tahun jugak, barula buku yang kedua diterbitkan sebagai habuan bersabar menanti sambungan Al-kisah... RAUNGAN MENTERA.

Ade unsur  terbang2... seronok.. lebih kurang macam cerite Naruto.. Banyak cakura digunakan..=)... Berkisahkan pada sejarah.. kalo orang macam aku nih sukela.. sebab suke sejarah walopon ilmu baru sebesar kuman... Disebabkan akupun suke dengan Dunia Persilatan, terus aku khayal dalam agenda ceritenye.. Pandai ea orang yang melakukannye???=)

Bukan nak buat promosi@ nak ‘jek’ penulispon,.. sumpah!! Lainla kalo dapat FERRARI sejibikkan?? Tapi..........

Cerite yang bagus patot dan harus dikongsi bersamekan?? Banyak maksud yang tersirat dan tersurat disebaliknye... Tentang alam ghaib, nyata dan macam2 la... Korang tryla beli, Insya’allah tak menyesal dikemudian hari...=)..kalo tak, kenape aku sanggup tunggu untuk keluaran yang terbaru??? Kan kan???kata orang tak kenal maka tak cinta...

P/S= segala bagai jalan cerite tersebut... Yang baik jadikan tauladan.. dan yang buruk jadikan sempadan ok?

Korang jugak  bolehlah pergi ke sini untuk cekedout@jalan2 sambil berpimpin tangan:-


Serunai Faqir


2 comments:

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan