KENANGAN SEMALAM..RINDU..;)

Asalammualaikum~

Tengah duduk keseorangan tanpe bintang-bintang dilangit..*cewah..padahal dalam bilik tengah best layan cite naruto..Ahak!!

Tetibe teringat zaman kanak-kanak, zaman sekolah, sekolah agama, sekolah tadika, sekolah tamil menengah, sekolah IPTA dan sekolah cacat..Tak tak..yang last tu salah..;)

Dulu mase kecik-kecik tinggal kat kem Sg.Udang.. Maklumla dah bapak komandor..*ade beran???;)... Xingatla bile ibu dengan ayah stat dok sane,.. sebab sedar-sedar je Niny dah besar waktu tu..=)  walopon masih men beskal tolak dengan kaki lagi*sebab tak berani walopon roda 3..hahaha..

Lepas tu pindah kem Sg.Buloh... Sinila pemulaan Niny menjadi anak yang penuh dengan kisah riang ria hariraya.. Mane taknye, sesampai je kat kem, ade sorang budak name dia ayu, fadilah dan seangkatan mereka yang menghalang Niny ngan k.long nak turun tangge.. Ceh, dorang bajet gengster... Bagi cop tangan kang baru taw...~

Lame-lame dok sane, baru terase bahagia sebab sumer dah jadi kawan-kawan yang manis macam gule tebu,mentangla rumah atas bukit, hari-hari rembat kotak kat kedai keling walopon tepakse belari maraton akibat nak main gelongsor bukit dengan gelak ketawe... turun naik bukit dengan segerombolan puak blok MP5016*Tibai je no tuh,...rasenye macam no i/c niny jerk..Ahak! kat kem tuh banyak sangat LadYbird yang kaler merah, kuning..tangkap2, pastu hempas atas tar.. Main tanpe kire waktu, pagi macam petang, petang mcm pagi, malam dah tak jumpe.. Mane tak pak cik Rezuan sediakan rotan bebelahkan talipinggang mat tiarap kat belakang pintu..belom dengan pembaris besi yang dia buat lukis-lukis untuk kerja lagi.. Silap haribulan, dengan menatang tu hinggap.. Garang kan??

Dengan rambut keteng macam tebuan tanah, botol air kat leher...Hahahaha... Pagi-pagi ibu akan sediakan 2botol air yang kompem2 air teh tarik..*Mase tuh buat minum pagi je, petang dah tuang dalam longkang akibat tak boleh minum air teh sejuk.;(..satu utk bekalan akhirat diri sendiri, 1 utk adik.


Ni mase aku umo 9tahun.Ok, tipu je. ;)

Laluan balik sekolah kene lalu satu tebing bukit.. Tibe-tibe adik niny capai satu pelepah kelape yang nak jatoh, dia pon watla macam cite tarzan tu.. mase tuh niny, adik dengan geng sowang lagi..

"wei, cube ko try main nih.."

"Tak nakla aku...Nanti jato"

tapi dengan kekuatan aura kanak-kanak suci, niny main gak..

Waaahhhhhhhhhhhhh..  Best2...Hari2 balik singgah main tarzan... Ajak member main sekali, dia geleng2... 

"tryla....mesti kau rase best"

Akibat temakan pujukan rayu kiteorang, diapon capai pelepah tuh... Tah macam mane tah bedol ni leh telepas tangan, lalu badan menghempas pagar sekolah yang betol2 tepi sekolah menengah.. Dah macam cicak tokek melekat..Ape lagi..

HHAHAHAHAHAHAHAHAAH!!!!!!!!!!..

"Yang ko pegi lepas asal??" Padan  muke~

Member ngan muke sebal, belalu tanpe kate... Belom masuk cite jatoh beskal sampai beparut dahi.. Dan kini..setelah dewase...Niny dah kumpul 2parut kekal kat muke tande betape riangnye zaman dulu-dulu..satu kat dahi bile k.long  bawak nek beskal jato tegolek sambil buat peace dan dahi dipenuhi darah akibat tusukan batu dan satu kat dagu.. akibat kecuaian mase silam..*Isk2..usah dikenang..walopon ramai dah tego..Yang pastinye, dalam gambar memang takkan nampk!!!Yes!!


kalo nak cerite, memang satu hari takkan abes dikenang.. Rindu!.. Nak balik zaman dulu...;(... Boleh kayuh beskal..Ntah2 sekangpon dah lupe camne nak naik beskal..=)


Ni aku main lumbe lumbe sape bawak bas paling laju! Hahaha


terimakasihuntuktatapananda.Lep u

6 comments:

  1. hahaha..betul2..zaman2 ini sgt indah bila dikenang semula...

    ReplyDelete
  2. aku nmpk yg kt dagu 2 dh mcm lipan bara

    ReplyDelete
  3. tu bkn lipan, tp hiasan..=0

    ReplyDelete
  4. tu subjek utama.... siap rembat dalam laptop member..bukan naruto je...sumer...belom rase tua walopon dah..;(

    ReplyDelete

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan