BUAT MEREKA♥

Assalamualaikum. 


Semalam pade 21/9/2012 adelah harijadi ayah aku... Selamat Hari Jadi ayah... orang sayangkan ayah...^^...

Semalam jugak, walopon tak ade hadiah yang aku nak berikan pada ayah, tapi aku sempat masak kek coklat lembap untuk ayah..^^.. Tapikan... Ayah kate, kek aku buat sedap...*Kembang jap 'OO'

Walopon oku tak ade duit nak belikan ayah hadiah mahal mahal, tapi aku ikhlas taw buatkan ayah Kek tu.... Sebenanye, aku teringin sangat nak kumpul duit banyak banyak, pastu nak hantar ayah ngan ibu pegi mekah, Lepas tu belikan ayah macam macam.... 

Dulu.... Ayah sangat garang, ade masenye aku jadi benci pade ayah, sebab ayah rotan sampai biru biru kaki aku... Tapi.. bile aku da besar panjang, baru aku sedar, kenape ayah rotan aku... ayah nak aku jadi orang yang bergune, ayah nak aku jadi orang yang berdisiplin, ayah nak aku jadi orang yang ade pelajaran.. Bukan jadi Orang tak tentu hala.... Ayah garang mungkin sebab ayah bekas askar.*.KOMANDO BAHAGIAN GERAK KHAS KEM SUNGAI UDANG...

Tapi, ayah tak de la pukul aku ngan adik beradik sampai bedarah darah bagai sume.. takat biru biru tuh aku da selalu kene..maklumle... aku adelah budak yang paling degil aku rase,.. Hahaha... Ape yang dia kate jangan, yang tu gak aku nak buat.. Pailang tol.




Ape tak nye, aku ni ade sempot sebenanye walopon bukan tahap kritikal tu, tapi penahla jugak rase lemas macam nak mampos sekali tuh.. Pastu ibu cakap, tak payah men netball lagi sebab takot ape ape jadi..

Tapi aku dengan muke tak pahamnye, pegi gak sekolah men netball, panjat gunung, masuk utan kemping sane sini.. selamaat tak ade pape.. huhu..... Aku kat sekolah dulu bolehla dikatekan akif besukan... Walopon  kaki aku kontot je..hahaha...

Korang taw, sekarang ayah da jarang marah marah... Mungkin sebab faktor umur kot... Ayah suke sangat pegi laut sekarang ni, jala ikanla, itula inila.... Ade satu hari tuh, Ayah balik lambat... Ibu ingat dia g mancing kat laut...




Tapi, bile petang je,ayah call, cakap dia kat hospital.. Aku, ibu, k.long sume mase tuh tegese gese siap nak g hospital... Rupenye, ayah kene ampai ampai....

 Ade yang cakap Ampai ampai kalau kene tak teruk sangat, tapi ni mungkin da banyak sangat dia kene sampai poliklinik yang hantar g hospital lak... Aku rase mase tuh nak nangis je.... Lagi lagi bile tengok ayah lemah gile, sampai kene masuk air sume,.... Teruk sangat ke rasenye ampai ampai tuh??

Esoknye ayah da boleh keluar hospital, tapi dalam mase 2,3 hari gak aku tengok ayah jalan pelahan gile... baring je... kate dia tak larat. aku takut and kesian sangat, then aku cakap nak g hantar hospital putra pulak...dia kate tak yah... Akupon ikutkan je la..

Da bape hari lepas tuh, diapon da sihat.... dan sekarang aku tengok dia pon dalam keadaan baik baik je...

 Aku harap, semoge Allah panjangkan usia Ayah dan ibu... Semoge Allah sentiase merahmati Ayah,ibu dan melindungi ayah,ibu walo kemane saje ayah ngan ibu berade... Semoge Allah Ampunkan dose ayah ngan ibu didunia dan diselamatkan dunia dan akhirat...

"Ya Allah, sayangila kedua ibubapaku seperi mane mereka menyayangi ku waktu kecilku, Ya Allah janganla kau campakkan mereka dineraka Mu Ya Allah, atas kesalahan mereka yang lampau... Jika boleh digantikan dengan diriku, Kau campakkan aku saje Ya Allah, walopon ku tahu betape siksanya Neraka Mu, semoge mereka sentiase dalam peliharaan Mu Ya Allah..Amin.."



2 comments:

  1. Salam kenal.... ^__^

    apa ek ampai2 tu? semoga ayah sehat kembali spt sediakala...
    Aminnn..




    feel free to visit my new blog :)
    http://mrsnon.blogspot.com/

    ReplyDelete

Tinggalkan komen disini ea bucuk!

copyright:wanyrezuan